Sometimes,kita 'ter'

One day:
Fren:Macam mana pula mo jadi pandai?
Me:kita fokus masa study,bla,bla,bla dan jangan tiru kerja rumah kawan.(menyindir sebenarnya)
Fren:hehe
Another day:
Me:Aduh,macam mana pulak aku tertinggal kerja syariah ni semalam,adui sudalah banyak,mana sempat siap!sudalah syariah awal!
Perhimpunan nak start dah!
It ended up with me copying my friend's paper during the school assembly.

Fren:Wah hebat oh si Wana tiada buku pun boleh jawab.
Me:Saya menyalin pun ni,hehe.
There,I realized saya jilat ludah sendiri.

One day,
My friends and I were having dinner.We were in a programme.Two of them were busily mocking that one girl's talking style.It surprisingly same and a lot funnier.I was mad of that but accidently laughing crazily becoz it was toooo funny.
We went to attend a slot.Then,there was a supper session.After taking my food I walked to a table and accidently sit beside the girl that had being mocked.
She:Wana...(eh she remember my name).macamana nak menghadapi orang yang cakap belakang kita?
At that time,she seemed to ask that sincerely.
Me:*dalam hati* alamak,baru je tadi aku terjoin orang2 yang gelakkan dia.

Then,I gave her a lot of advice,even knowing that I had been part of them who laughed at her.It's not about her,just the way they imitate her which was too funny.Sorry friend.



Muhasabahlah diri kita,dan hati-hati dalam tindakan.Tiada orang yang sempurna,tapi berusahalah ke arah sedikit 'kesempurnaan'.







From Wana with Love 💕

2 comments:

Anonymous said...

Kadang2 kita mesti tahu apa perasaan orang yang berkelakuan mazmumah,so kita pun xda la nak hukum orang sangat. Macam saya, dulu saya benci tengok kawan saya terkinja kinja tengok gambar lelaki hensem. Tetiba satu hari ni terbuat pula. Bila dah jadi mcm tu,saya pun xda la mo hukum orang sangat,sampai nak pndg org tu lain2,dan komen dalam hati. Be careful,kalau awak komen mazmumah orang dalam hati,ditakuti hidayah akan dicabut. Kalau orang buat mazmumah,jangan dilihat dengan jengkel,tapi pandanglah dengan mata kasih sayang.

Unknown said...

Yes,that's right sis,thanks for the teguran.btw,I think you're a Sabahan by the using of 'mo'😁